Site icon Odisha.com

ଜଗନ୍ନାଥ ମନ୍ଦିରକୁ ସମସ୍ତେ ଯାଆନ୍ତୁ(ଖୋଲା ବିଚାର)

ମହାମେଘବାହାନ ଐର ଖାରବେଳ ସ୍ୱାଇଁ
ପୂର୍ବତନ ସାଂସଦ , ବାଲେଶ୍ୱର

ନିକଟରେ ରାଜ୍ୟସଭା ସାଂସଦ ପ୍ୟାରୀମୋହନ ମହାପାତ୍ର ଶ୍ରୀଜଗନ୍ନାଥ ମନ୍ଦିର ମଧ୍ୟକୁ ସବୁ ଧର୍ମର ଲୋକ ମାନଙ୍କୁ ଛଡ଼ାଯାଉ ବୋଲି ମନ୍ତବ୍ୟ ଦେଇ ବଡ଼ ସମାଲୋଚିତ ହୋଇଛନ୍ତି ।

ଅତୀତରେ ପ୍ରାକ୍ତନ ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ଜାନକୀ ବଲ୍ଲଭ ପଟ୍ଟନାୟକ ଓ ଗଜପତି ିବ୍ୟସିଂହ ବେ ମଧ୍ୟ ବିଶେୀ ଓ ଅଣହିନ୍ଦୁମାନଙ୍କୁ ମନ୍ଦିର ମଧ୍ୟକୁ ପ୍ରବେଶ କରିବାର ଅଧିକାର ଦିଆଗଲେ ଅଧିକ ପର୍ଯ୍ୟଟକମାନେ ଆସିବେ ଓ ରାଜସ୍ୱ ଆଦାୟ ବୃଦ୍ଧି ହେବବୋଲି ତାଙ୍କର ଯୁକ୍ତି ।

ଏହାର ସମାଲୋଚନା କରି କୁହାଯାଇଛି ଯେ ଶ୍ରୀମନ୍ଦିର ଏକ ଶିଳ୍ପ ନୁହେଁ ଯାହା ରାଜ୍ୟ ପାଇଁ ରାଜସ୍ୱ ଆଦାୟ କରିବ । ଆଉ ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି ମହାପାତ୍ରଙ୍କୁ କଳାପାହାଡ଼ ସାଙ୍ଗରେ ତୁଳନା କରି ତାଙ୍କ ପରି ଏହି ମନ୍ତବ୍ୟ ମନ୍ଦିର ଭଙ୍ଗା କାର୍ଯ୍ୟ ବୋଲି କହିଛନ୍ତି ଓ ତାଙ୍କ ବିରୁଦ୍ଧରେ ସିଂହ୍ୱାର ପୋଲିସ ଥାନାରେ ଧାରା ୨୯୫(କ) ଅନୁସାରେ କାର୍ଯ୍ୟାନୁଷ୍ଠାନ ପାଇଁ ଏତଲା ମଧ୍ୟ ଦିଆଯାଇଛି ।

ଯେଉଁମାନେ ଶ୍ରୀମନ୍ଦିର ମଧ୍ୟରେ ବିଦେଶୀ ଓ ଅଣହିନ୍ଦୁଙ୍କର ପ୍ରବେଶକୁ ପ୍ରବଳ ବିରୋଧ କରୁଛନ୍ତି ଓ ଏହାଦ୍ୱାରାହିନ୍ଦୁ ଧର୍ମର ନାଶ ହେବ ବୋଲି ଚିତ୍କାର କରୁଛନ୍ତି,ସେମାନେ ଜାଣନ୍ତି କି ଯେ ରକ୍ଷଣଶୀଳ ଦାକ୍ଷିଣାତ୍ୟର ସବୁ ପ୍ରସିଦ୍ଧ ମନ୍ଦିର ମାନଙ୍କୁ ଅଣହିନ୍ଦୁ ବା ବିଦେଶୀ ମାନଙ୍କର ପ୍ରବେଶରେ କୌଣସି ବାଧା ନାହିଁ ?

କେବଳ ମନ୍ଦିର ଗର୍ଭଗୃହ ମଧ୍ୟକୁ ସେମାନେ ଯାଇ ପାରନ୍ତି ନାହିଁ । ତା’ ନୋହିଲେ ମନ୍ଦିରର ବେଢାରେ ସେମାନେ ନିର୍ବିରୋଧରେ ବୁଲିଥାଆନ୍ତି । ବିଶିଷ୍ଟ ଚଳଚ୍ଚିତ୍ର ଗାୟକ ଜୟନ୍ତ ଦାସ ଜଣେ ଖ୍ରୀଷ୍ଟିଆନ ହୋଇଥିଲେ ମଧ୍ୟ ଭଗବାନ ଆୟାପ୍ପାଙ୍କର ଜଣେ ବଡ଼ ଭକ୍ତ ଓ କେରଳର ଖର୍ବରି ମହଲ ଠାରେ ଥିବା ଏହି ପାହାଡ଼ ଉପରର ମନ୍ଦିରକୁ ସେ ବାରମ୍ବାର ଚାଲି ଚାଲି ଯାଇଥାନ୍ତି । ସେଥିପାଇଁ ମନ୍ଦିରର ପୂଜକମାନେ ତାଙ୍କୁ ସଦାବେଳେ ପ୍ରସାଦ ଅର୍ପଣ କରିଥାଆନ୍ତି ।

ତିରୁପତିର ବାଲାଜୀ ମନ୍ଦିର , ମୁରାଇର ମିନାକ୍ଷୀ ମନ୍ଦିରମାନେ ବିଶ୍ୱପ୍ରସିଦ୍ଧ ଓ ସେଠାରେ ଅଣହିନ୍ଦୁ ମାନଙ୍କ ପ୍ରବେଶରେ ବାରଣ ନାହିଁ ।

ଅନ୍ୟ ଦୃଷ୍ଟିରେ ଖେିବାକୁ ଗଲେ କଳାପାହାଡ଼କୁ ସୃଷ୍ଟି କଲା କିଏ ? ଭୂଲକ୍ରମେ ମୁସଲମାନ ମହିଳାଙ୍କ ପାଣିଗ୍ରହଣ କରି ପରେ ଅନୁତାପ କରି ପୁନର୍ବାର ହିନ୍ଦୁ ସମାଜକୁ ଫେରିଆସିବା ପାଇଁ ମୁକ୍ତି ମଣ୍ଡପରେ ସେବାୟତମାନଙ୍କର ଗୋଡ଼ହାତ ଧରି କାନ୍ଦି ଗଡ଼ୁଥିବା କାଲାଚାନ୍ଦଙ୍କୁ ନାତ ମାରି ଘୋର ଅପମାନିତ କରି ତଡ଼ି ଦେଇଥିବା ବଡ଼ପଣ୍ଡାମାନେ ସେମାନଙ୍କ ଏହି କର୍ମର ପରିଣତି ପରବର୍ତ୍ତୀ କାଳରେ କ’ଣ ହେଲା ସେ କଥା ଭଲଭାବେ ଜାଣନ୍ତି ନିଶ୍ଚୟ ।

ଜଗନ୍ନାଥଙ୍କୁ ତମ ଉଡ଼ିରେ କେତେଥର ମଧ୍ୟରୁ ଥରେ ଘୋଷରା ଖାଇବାକୁ ପଡ଼ିନଥାନ୍ତା । ବିଷନ ମହାନ୍ତିଙ୍କୁ ଜଗନ୍ନାଥଙ୍କ ଅର୍ଦ୍ଧଗ୍ଧ ମୂର୍ତ୍ତିରୁ ନାଭି ବ୍ରହ୍ମକୁ ମୃଦଙ୍ଗ ମଧ୍ୟରେ ପୂରାଇ ରାଜ୍ୟ ରାଜ୍ୟ ବୁଲିବାକୁ ପଡ଼ିନଥାନ୍ତା ।

କେବଳ ବିଶେୀ ଅବା ଅଣହିନ୍ଦୁ ନୁହନ୍ତି, ହରିଜନ ମାନଙ୍କୁ ମଧ୍ୟ ଏହି ମନ୍ଦିର ମଧ୍ୟକୁ ପ୍ରବେଶ ପାଇଁ ମନା । ଏହାଦ୍ୱାରାଗ୍ରାମାଞ୍ଚଳର ଛୋଟ ଛୋଟ ମନ୍ଦିରମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟକୁ ହରିଜନ ପ୍ରବେଶ ମନା ହୁଏ ଓ ତାହା ପ୍ରଚଣ୍ଡ ସାମାଜିକ ବି୍େୱଷ ସୃଷ୍ଟି କରିଥାଏ ।

ହିନ୍ଦୁ ସମାଜ ମଧ୍ୟରେ ଥାଇ ଏପରି ଅମର୍ଯ୍ୟଦାର ଶିକାର ହେବା ଦ୍ୱାରାସେମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ ଅନେକ ମୁସଲମାନ ଓ ଖ୍ରୀଷ୍ଟିଆନ ଧର୍ମ ଗ୍ରହଣ କରିନାହାନ୍ତି କି ଓ ବର୍ତ୍ତମାନ ମଧ୍ୟ କରୁନାହାନ୍ତି କି ?

ଏହାଦ୍ୱାରାକେଉଁ ପ୍ରକାର ଭାବରେ ହିନ୍ଦୁ ଧର୍ମ ରକ୍ଷା ହେଉଛି ? ବରଂ ଏହି ଧରଣ ବି୍େୱଷୀ ମନୋଭାବ ପ୍ରଦର୍ଶନ ଦ୍ୱାରାହିନ୍ଦୁ ସମାଜରେ ସଂଖ୍ୟା କ୍ରମଶଃ ସଂକୁଚିତ ହେଉଛି ।

ଯେଉଁ ବିଶେୀମାନେ ସ୍ୱତଃପ୍ରବୃତ୍ତ ଭାବରେ କୃଷ୍ଣାଶ୍ରିତ ହୋଇ ଇସ୍କନ ମାଧ୍ୟମରେ ହିନ୍ଦୁତ୍ୱ ଗ୍ରହଣ କରିଛନ୍ତି, ସେମାନଙ୍କୁ ଜଗନ୍ନାଥ ମନ୍ଦିର ମଧ୍ୟକୁ କାହିଁକି ପ୍ରବେଶ କରାଇ ଦିଆଯାଉ ନାହିଁ ? ଏମାନଙ୍କ ଅପେକ୍ଷା ଭାରତରେ ଜନ୍ମ ହିନ୍ଦୁମାନେ କ’ଣ ଅଧିକ ନୈଷ୍ଟିକ ହିନ୍ଦୁ ପଥ ଗ୍ରହଣ କରିଛନ୍ତି?

ଜଣେ ହିନ୍ଦୁ କେବଳ ଜନ୍ମଜାତ ନୁହେଁ । ସୁପ୍ରିମକୋର୍ଟ ମଧ୍ୟ ରାୟ ଦେଇ କହିଛନ୍ତି ଯେ ବିଶ୍ୱାସରୁ ଜଣେ ହିନ୍ଦୁ ହୋଇଥାଏ; ଜନ୍ମରୁ ନୁହେଁ । ତେଣୁ ଇସ୍କନ ହିନ୍ଦୁମାନେ ବିଶ୍ୱାସରୁ ହିନ୍ଦୁ ହୋଇଥିବାରୁ ସେମାନଙ୍କୁ ଜଗନ୍ନାଥ ମନ୍ଦିର ମଧ୍ୟକୁ ପ୍ରବେଶ କରିବାକୁ ଦିଆଯାଉନାହିଁ କାହିଁକି ? ଏହା କରିବା ଦ୍ୱାରାଶେର ଆଇନକୁ ବରଂ ଭଙ୍ଗ କରାଯାଉଛି ।

ଯି ସେବାୟତ ମାନଙ୍କର ଯୁକ୍ତି ହେତୁ କେବଳ ରଥଯାତ୍ରାରେ ଅଣହିନ୍ଦୁ, ମ୍ଲେଛ, ବିଧର୍ମୀ ତଥା ପାପୀମାନେ ଜଗନ୍ନାଥଙ୍କୁ ଆଲିଙ୍ଗନ କରିପାରିବେ ଓ ତଦ୍ୱାରାଜଗନ୍ନାଥ ଅପବିତ୍ର ହେବେ ନାହିଁ ତେବେ ମନ୍ଦିର ମଧ୍ୟରେ ସେମାନେ ଜଗନ୍ନାଥଙ୍କୁ ଛୁଇଁଲେ ସେ ଅବା ମନ୍ଦିର ଅପବିତ୍ର ହେବେ କାହିଁକି ?

ମନ୍ଦିରକୁ ଅଣହିନ୍ଦୁ ଓ ଅନ୍ୟମାନଙ୍କର ପ୍ରବେଶକୁ ରୋକୁଥିବା ବ୍ୟକ୍ତିମାନେ ଏହି ହିନ୍ଦୁ ବିରୋଧି ମାନସିକତାକୁ ପରିତ୍ୟାଗ କରନ୍ତୁ ।

(ବ୍ରିଦ : ଏହି ସ୍ତମ୍ଭରେ ସ୍ଥାନିତ ବିଚାର ଲେଖକଙ୍କ ନିଜସ୍ୱ ମତ)

Exit mobile version